31 mei 2018
Ga snel naar…
- Wie zijn die millennials?
- Wat willen millennials?
- Hoe verbind je millennials aan een baan als Young Professional?
Wie zijn die millennials?
De millennials zijn geboren tussen de jaren 1981 en 1996. Dat betekent dat ze momenteel tussen de 22 en 37 jaar zijn. Millennials zijn kapitaalkrachtig: starters op de arbeidsmarkt, staan aan het hoofd van jonge gezinnen, zijn ondernemers met een eigen bedrijf of hebben al zo’n 15 jaar werkervaring. Deze generatie staat op het punt om belangrijke keuzes te maken zoals samenwonen, trouwen en het krijgen van kinderen. Een ander opvallend punt is het feit dat ze een invloedrijke en voorbeeld generatie zijn. Kinderen kijken tegen deze generatie op en ouderen leren graag van hen over bijvoorbeeld nieuwe producten en diensten. Conclusie: de millennial heeft veel invloed op de keuzes en het consumentengedrag van deze generaties.Wat willen millennials?
Voordat je begint met communiceren naar deze doelgroep, is het van belang dat je weet dat interactie met deze doelgroep niet meer gebonden is aan een moment, plaats of medium. Millennials bepalen zelf het onderwerp en tijdstip van een gesprek. Wil je als marketeer in contact komen met deze doelgroep en invloed houden op het gesprek? Dan kun je maar één ding doen: de conversatie met deze generatie omarmen én aangaan. Ondanks dat millennials zijn opgegroeid in een digitaal tijdperk, vinden ze zowel online als offline contact belangrijk. Ze willen juist face to face een gesprek aangaan en real life ervaringen beleven. Een merk of organisatie moet daar hun verhaal via verschillende media vertellen die millennials gebruiken om bijvoorbeeld studie- en baankeuzes te maken. Authenticiteit, openheid en ervaringen zijn daarom de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle verbinding. [caption id="attachment_2958" align="alignnone" width="600"]
Millennials staan ervoor open om mee te denken.[/caption]