9 december 2019
Daarom klop je bij Working RebelZ aan voor tijdelijk winkelpersoneel
Een ziektegolf onder het personeel; de drukke decembermaand of vakantiewoede allemaal op het zelfde moment. Als ondernemer heb je vaak te kampen met een probleem in de bezetting. En dit probleem kondigt zich niet altijd ruim van te voren aan. Help!
Graag! Lees snel waarom je voor tijdelijk winkelpersoneel bij Working RebelZ aan kunt kloppen. Lees daarna wat ons tijdelijk winkelpersoneel allemaal voor jouw winkel kan betekenen en laat je inspireren door het succesverhaal van een van onze klanten!
1. Ervaren in de retail branche
Het tijdelijke winkelpersoneel van Working RebelZ heeft haar sporen ruimschoots verdiend in retail land. Sommige RebelZ zijn in vast dienstverband van een winkel geweest als retail verkoper of hebben langere tijd een bijbaan in de retail gehad. Zij weten precies hoe het werkt in een winkel, wat shoppers denken en willen en hoe je het overzicht houdt als winkelmedewerker. Sommige RebelZ hebben veel promotiewerk voor winkels gedaan. Zij weten als geen ander hoe ze de klant aan moeten spreken en een product aan moeten prijzen. Zij denken commercieel , omarmen de hectiek in de winkel en ademen retail.
2. Proactieve houding en van alle markten thuis
Omdat ons personeel werkt voor uiteenlopende campagnes, zijn zij er gedreven in om meteen te zien wat er moet gebeuren. Want: elke winkel is anders, elke campagne uniek maar het ritme van een winkel is in basis hetzelfde. Je moet vooruit denken, anticiperen, een kritische blik hebben en als het even kan: ogen in je rug. Een proactieve houding zorgt ervoor dat je deze competenties op de juiste manier kunt combineren. Dat kunnen RebelZ zonder meer, dat doen Working RebelZ altijd. Tel daarbij op hun ervaring in allerlei soorten winkels, hun werk voor tal van merken en hun flexibele instelling en je hebt tijdelijk winkelpersoneel dat van alle markten- maar vooral van alle winkels thuis is.

3. Last minute? Geen probleem!
Working RebelZ heeft een base van personeel dat op zoek is naar een vaste baan, en een base van flexibele werkzoekers. Dit is personeel dat flexibel wil werken en altijd klaarstaat voor een leuke klus. Is dit last minute? Geen probleem. Dit tijdelijke personeel is namelijk niet gebonden aan vast werk. Natuurlijk kan het zijn dat Pietje of Marietje net een andere tijdelijke klus geaccepteerd heeft maar dan hebben we altijd Jantje en Klaasje nog. RebelZ genoeg! Dan hebben we ook nog een kantoor dat altijd aan staat, NU wil schakelen en liever poetst dan lult. Last minute? Graag!
4. Personeel dat haar mannetje kan staan
Een bezoek aan een winkel moet een unieke ervaring zijn. Daar kun jij over mee praten als ondernemer. Een ervaring waarin je niet alleen geholpen wordt door het winkelpersoneel maar ook gehoord wordt. Dat kluitje en dat riet liever niet. Working RebelZ werkt alleen met personeel die dit snapt. Onze mensen denken graag mee met de klant, adviseren oprecht en laten zich niet uit het veld slaan. Zij voelen de klant aan en geven het antwoord op de vraag, nog voordat deze gesteld is. Tel daarbij op dat meer dan de helft van ons personeel ervaring heeft in de promotiebranche. Denk aan: een lach van oor tot oor, een goed verhaal paraat en niet bang om op de klant af te stappen.

5. Groeiende omzet door tijdelijk personeel
Het tijdelijk winkelpersoneel van Working RebelZ zorgt voor meer omzet! Waarom? Ten eerste omdat alle wachtende klanten direct geholpen worden en de doorstroom wordt verhoogd. We zorgen ervoor dat jouw winkel gezellig druk is maar de klant niet tegen gaat staan. En dan nog iets: onze uitzendkrachten zijn eraan gewend om de shopper te activeren. Zij polsen de behoefte van de klant en anticiperen hierop. Ze informeren, enthousiasmeren en weten precies welk product de klant over de streep gaat trekken. Twijfelaars worden big spenders en kijkers worden kopers. Dit komt de verkoopcijfers van jouw winkel natuurlijk ten goede!
6. Personeel dat kan doorgroeien
Omdat veel mensen in onze base op zoek zijn- of door willen stromen naar een vaste baan, biedt dit mogelijkheden bij wederzijdse tevredenheid. Als je helemaal blij wordt van het tijdelijk winkelpersoneel en stiekem zou willen dat de uitzendkrachten vaker aan de slag gaan, dan gaan we hier graag over in gesprek. Niks stiekem, dat kan namelijk! Working RebelZ wil uiteindelijk zo veel mogelijk mensen aan het werk hebben. Wij brengen vraag en aanbod bij elkaar en als zowel vraag als aanbod ‘tijdelijk’ wil veranderen in ‘vast’ dan juichen wij dat alleen maar toe!
7. Working RebelZ neemt de verantwoordelijkheid voor het personeel
Omdat ons personeel via ons aan de slag gaat, blijven wij verantwoordelijk voor de kwaliteit. Working RebelZ werkt met een vaste kwaliteitsmanager die onze mensen traint, coacht en opzoekt in het veld. Is er een kink in de kabel of kloppen de verwachtingen niet met de resultaten? Dan staat onze kwaliteitsmanager meteen voor je klaar. Verandert het takenpakket of zijn er nieuwe punten waar het tijdelijk winkelpersoneel op moet letten? Dan hoef je dit als winkel maar één keer neer te leggen bij onze kwaliteitsmanager en die zal het personeel briefen.
Scheelt jou weer tijd en dat scheelt want er was werk aan de winkel toch?
Wat kan het tijdelijk winkelpersoneel van Working RebelZ voor jou betekenen?
Het winkelpersoneel van Working RebelZ is van alle markten, winkels en vooral taken thuis. Werk aan de winkel betekent namelijk: van alles en nog wat! Flexibel personeel betekent niet alleen flexibel in het verschijnen op het juiste moment, als het moet last minute, zonder dat de opdrachtgever eraan vast zit. Ook betekent dit: flexibel in het uitvoeren van uiteenlopende taken. Jij vraagt, zij draaien!

1. Het ontvangen van de shopper
Als winkel wil je je shopper hartelijk ontvangen. Als shopper wil je dat je hartelijk ontvangen wordt. Zoals bij alles in het leven, geldt ook hier: een eerste indruk kun je maar één keer maken. Daar helpen onze mensen graag bij!
2. Vakkenvullen
Het succes van een winkel valt of staat met goed gevulde vakken of schappen en een productpresentatie om door een ringetje te halen. Dat hoeven we jou niet te vertellen. Het tijdelijk winkelpersoneel van Working RebelZ assisteert graag bij het vullen van de vakken. Een voorraad check, het herindelen van het schap, het plaatsen van POS materialen. Gooi maar in hun retail pet!
3. Het wegwijs maken van de klant
Om de doorloop goed te houden in drukke tijden, is het belangrijk dat de shopper snel weet waar hij/zij moet zijn. Zoekende of wachtende mensen stagneren de doorloop en zijn het slachtoffer van drukte. Zij worden namelijk niet nu geholpen. Geef het tijdelijk winkelpersoneel een duidelijke briefing en laat hen zien hoe de globale indeling van de winkel eruit ziet en zij pakken dit op. Ze vragen waar de klant naar op zoek is en verwijzen hen direct door naar de juiste afdeling.
4. Rijen in banen leiden
Tijdens drukke dagen is het ontstaan van rijen onvermijdelijk. Ons personeel kan er wél bij helpen deze rijen in goede banen te leiden. Een rechte rij, een goede rij of een vrolijke rij. De Working RebelZ in jouw winkel vertellen de mensen waar ze moeten staan en bieden bijvoorbeeld een lekker kopje koffie aan tijdens het wachten. Dat overtreft vast de verwachting van de klant!

5. Rondgaan met koffie en thee
Is er ooit iemand niet blij geworden van een kopje koffie of thee? Het tijdelijk winkelpersoneel van Working RebelZ gaat graag rond met koffie & thee om de klant blij te maken. Het maakt het wachten leuker (en lekkerder!) en je staat als winkel 1-0 voor in je service. Koffie, dat krijg je niet bij elke zaak namelijk!
6. Het eerste gesprek met de klant aangaan
Niemand houdt van wachten. Ons personeel kan er niet voor zorgen dat het wachten korter duurt, maar kan wel vast een eerste gesprek aangaan met de klant. Zo kan de klant vast wat vragen stellen, sparren over een bepaald product en kan een eerste advies al gegeven worden. In sommige gevallen kan het tijdelijk winkelpersoneel meteen schakelen en bijvoorbeeld product x vast pakken voor de klant. In andere gevallen moet de klant nog even wachten maar dan heeft hij/zij wel het gevoel dichterbij het antwoord te zijn.
7. Doorverwijzen naar collega’s voor inhoudelijke vragen
Laten we eerlijk zijn: tijdelijk winkelpersoneel weet veel door een duidelijke briefing maar misschien niet zoveel als de vaste krachten. Zij kunnen de klant wel snel doorverwijzen naar de juiste vaste kracht. Een klant met een vraag over product x gaat naar collega Pietje die toevallig alles weet van product x. Dat levert Pietje een verkoopgesprek op en scheelt de klant een zoektocht naar Pietje of product x. Win-win!
8. Verkoopadviseur
Ben je op zoek naar tijdelijk winkelpersoneel met sales skills en verstand van zaken? Een groot deel van ons winkelpersoneel heeft ervaring als Verkoopadviseur. Zij weten hoe je de behoefte van de klant polst en het juiste product het antwoord laat zijn!

Succes overtuigt! Welke winkels gingen je voor?
Working RebelZ heeft al vele winkels blij gemaakt met tijdelijk winkelpersoneel. We noemen een Media Markt, een Delta, een Blokker en een Pearle. Consumentenelektronica, mobiel netwerk, huishoudelijke producten of brillen. Gooi maar in onze retailpet! Succes telt pas echt als opdrachtgevers dat succes beamen, laten we eerlijk zijn. Tijd dus voor een goed gesprek met een van onze opdrachtgevers: filiaalmanager Rob Verbeek ….. van Pearle Opticiens Zwolle!
Hoe kwam je erop om tijdelijk winkelpersoneel in te zetten Rob?
We hadden onderbezetting door de vakantieperiode én een jaarlijks evenement in Zwolle: de Blauwvingerdagen. Een evenement zorgt altijd voor meer drukte in de winkel.
Wat heeft het tijdelijk winkelpersoneel allemaal gedaan in de winkel?
De dames ontvingen bezoekers buiten en heetten ze welkom door de bril te poetsen; ze stonden bij de zonnebrillenverkoop achter de kraam op de braderie voor de winkel én ze hebben geassisteerd achter de kassa.
En tevreden met het personeel?
Zeker! De mensen die wij hier over de vloer hebben zijn bijna allemaal zeer proactief, bijdehand in de goede zin van het woord. Ze pakken snel dingen op, kunnen ook achter de kassa staan, ze zijn vrolijk en enthousiast. Ja de meesten zou ik het liefst als personeel aannemen.
Wat vind je van de service van Working RebelZ?
Altijd goede service. Als er iets is of verandert, dan wordt er meteen geschakeld. Ook in het weekend, wordt er altijd opgenomen. Heel betrokken dus. Vaak krijg ik ook meerdere dagen dezelfde personen, wat scheelt want dan hoef je iemand maar één keer uit te leggen wat er moet gebeuren.
Blij dus met de versterking?
Ja absoluut. Er is vaak meteen een klik, het klopt gewoon. De meeste mensen zouden zo in mijn team kunnen. Als ik het in 3 woorden zou moeten omschrijven: verfrissend, enthousiast en actief! Het is niet voor niets dat we dit jaar al voor het 4e jaar op een rij aanklopten bij Working RebelZ.
Jij vraagt….?
Wij draaien! Heb jij ook werk aan de winkel? NU op zoek naar versterking op de winkelvloer? Neem dan snel contact op met Working RebelZ, dan kijken we meteen wat we voor je kunnen doen. Handen uit de mouwen? Graag!