7 juni 2021

  1. Vat het gesprek samen. Zo laat je zien dat je goed naar je klant hebt geluisterd.
  2. Vraag of alles duidelijk is.
  3. De vraag ‘’Heeft u verder nog vragen?’’ is heel belangrijk. Zo voorkom je namelijk misverstanden of eventueel onduidelijkheden.
  4. Is het telefoongesprek niet helemaal positief verlopen? Probeer dan het gesprek alsnog positief te laten eindigen. Dit kun je doen door te zeggen: ‘’ondanks de vervelende ervaring/ het defecte product etc. wens ik u een fijne dag verder. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op!
  5. Als je het gesprek beëindigd hebt, kun je eventuele aantekeningen of opmerkingen noteren bij de persoonsgegevens. Zo kan je collega in de toekomst dit terug lezen mocht hij/zij terugbellen.

Photo by Alexander Andrews

Hulp nodig bij het vinden
van jouw nieuwe uitdaging?!

Jobalert aanmaken