035 303 8230 info@workingrebelz.nl

Kennisbank van Working RebelZ

Wanneer je op zoek bent naar een baan of een werknemer, dan zijn er verschillende factoren om mee rekening te houden. Daarom hebben wij een kennisbank gemaakt met daarin belangrijke begrippen.

Verkooptechnieken

Verkooptechnieken

Verkooptechnieken zijn technieken of strategieën die worden toegepast in een verkoopgesprek met het doel: Interesse te wekken voor het product of de dienst; Waarde te creëren voor het product of de dienst; Zoveel mogelijk producten en diensten te verkopen (met een zo...
Verkooptraining

Verkooptraining

Een verkooptraining of sales training wordt gegeven om cursisten meer handvatten te geven voor een goed sales gesprek. Een verkooptraining kan verschillende onderdelen en manieren van een sales traject behandelen, maar zal altijd gericht zijn op het behalen van meer...
Follow-up

Follow-up

Een follow-up is een opvolging op een eerder contactmoment met een prospect met het doel aan te sturen op een sale. Alles over een effectieve follow-up leer je in een sales training. Ga snel naar….. Waarom is een follow-up belangrijk?Waarom wordt er vaak geen gebruik...
Wat betekent creativiteit en hoe bevorder je dit?

Wat betekent creativiteit en hoe bevorder je dit?

Creativiteit is het vermogen om iets nieuws en origineels te ontwikkelen om daarmee problemen op te lossen. Een creatief persoon is in staat om tientallen ideeën te bedenken. Het lastige daarvan is dat je moet kiezen uit deze ideeën. Creativiteit komt onder andere...
Wat is een doelstelling?

Wat is een doelstelling?

Een doelstelling is een beschrijving van het gewenste resultaat dat een persoon of een organisatie wil behalen of naar streeft. Op persoonlijk vlak is ‘ik wil binnen 3 maanden mijn rijbewijs halen’ een voorbeeld. Als het om een organisatie gaat, is een voorbeeld van...
Waarom is plannen belangrijk?

Waarom is plannen belangrijk?

Plannen betekent letterlijk ‘plannen maken’. Je bekijkt van tevoren wat voor taken en doelen je hebt en aan de hand daarvan maak je een planning. Dit houdt in dat je die taken en doelen gaat uitzetten in tijd. Je deelt als het ware je dag, week of maand van tevoren...
Werken als Communicatiemedewerker

Werken als Communicatiemedewerker

Een Communicatiemedewerker is een persoon die veel bezig is met de uitvoering van het communicatiebeleid van een bedrijf. Het ligt eraan waar je werkt, maar een Communicatiemedewerker heeft meestal gevarieerde werkzaamheden. Als je bijvoorbeeld een Interne...
Wat betekent assertiviteit?

Wat betekent assertiviteit?

Assertiviteit is het uiten van je gedachten, meningen en gevoelens op een tactvolle, niet kwetsende manier. Als je assertief reageert dan kom je op voor je eigen mening zonder je gesprekspartner agressief te benaderen of te kwetsen. Het gaat hierbij om relaties, werk,...
Wanneer gebruik je onderhandelingstactieken?

Wanneer gebruik je onderhandelingstactieken?

Onderhandelingstactieken worden gebruikt om tot een overeenkomst te komen. Dit kan bijvoorbeeld zijn tijdens klantgesprekken of een salarisonderhandeling. Onderhandelingstactieken worden gebruikt wanneer twee partijen tot een overeenkomst willen komen. Dit doen ze...