Vat het gesprek samen. Zo laat je zien dat je goed naar je klant hebt geluisterd.Vraag of alles duidelijk is.De vraag ‘’Heeft u verder nog vragen?’’...
Klantenservice tips en tricks
10 do’s voor een klantenservice medewerker
Noem de naam van de klant. Zo maak je het gesprek persoonlijker.Doe alsof elke situatie nieuw voor je is.Stel de klant voorop.Zorg voor een goed...
5 tips om een goed telefoongesprek te voeren
Tijdens het telefoongesprek is het belangrijk dat je aandachtig luistert.Als je open vragen stelt, kom je meer te weten over de beller en ook wat...
10 Dont ’s voor een klantenservice medewerker
Een discussie aangaan met de klant. De klant is altijd koning.Beloftes doen, die je niet na kunt komen.Ook vind je de klant irritant – kom nooit...
5 opties wanneer je het antwoord niet weet
Weet je het antwoord niet? Geen probleem! Vertel de klant dat je het niet weet maar zeg gelijk dat je je uiterste best gaat doen om het antwoord te...
5 verschillende klantenservice functies
1. Medewerker klantenservice Helpt bij problemen, vragen en klachten. Deze functie biedt hulp aan de bestaande klanten. 2. HelpdeskmedewerkerHelpt...
3 tips om een telefoongesprek goed te beginnen
Een goed begin is het halve werk, laat de klant dus nooit te lang wachten.Begin met goedemorgen/middag of avond, vertel voor welk bedrijf je werkt,...
10 tips om klachten te behandelen
Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant niet tevreden is en een klacht wil indienen. In een paar stappen heb je de klacht goed afgehandeld: Geef...