Het succesverhaal van Marvin, die op de Customer Service Afdeling van Stern als klantenservice medewerker werkt.

20 januari 2021

Wij spreken Marvin. Hij is 42 jaar en woont in Amsterdam. Hij werkt al sinds 8 december 2019 fulltime op de Customer Service Afdeling van Stern als klantenservice medewerker.

Zijn motto: door hard te werken bereik je meer. Als je stil blijft zitten of alleen naar anderen kijkt, kom je nergens.

Maar Marvin, vertel eens, hoe ben jij bij Stern terecht gekomen? Heb je een speciale opleiding gevolgd om op de klantenservice afdeling te kunnen werken?

Marvin lacht, nee ik ben begonnen aan een MAVO studie richting boekhoudkunde. Maar ik kwam er al snel achter dat studeren niets voor mij was en ik wilde liever geld verdienen. Ik ben daarom gestopt met mijn opleiding en ik ben begonnen met werken.

Ik ben op mijn 21e begonnen bij Meijer Schoenen op de PC Hooftstraat. Daar heb ik 15 jaar lang gewerkt en uiteindelijk ben ik intern opgeklommen naar assistent-bedrijfsleider, maar toen hield het bedrijf er door omstandigheden mee op en moest ik iets anders gaan doen.

Via Working RebelZ zag ik de job van klantenservice medewerker bij Dealergroep Stern voor bij komen. Auto’s waren altijd wel mijn hobby en mensen helpen vond ik altijd wel erg leuk om te doen. Ik had dus geen ervaring in de klantenservice, maar ik heb toch de gok gewaagd om te solliciteren.

Working RebelZ heeft mij volledig begeleid in het sollicitatietraject. Ondanks dat ik dus geen ervaring had in de telefonische klantenservice, hebben zij wel hun uiterste best voor mij gedaan. Ik mocht op gesprek bij Stern komen en werd direct aangenomen. Ik ben bijna een jaar via Working RebelZ werkzaam geweest en nu heeft Stern mij een contract aangeboden.

Telefonisch klantcontact is natuurlijk heel anders dan face2face contact, maar dat maakt deze baan zo uitdagend voor mij.  Overhalen en overtuigen via de telefoon is een hele nieuwe tak van sport. Ik zet graag humor in tijdens communicatie met klanten, zo heb ik regelmatig leuke gesprekken met de klant. Ik had nooit verwacht dat ik uiteindelijk deze functie zou bekleden, maar het bevalt me erg goed. 

En wat vind je dan het leukste aan je werk?

Variatie, heel veel variatie. Het doel is om het telefonische contact snel proberen af te handelen. Je moet dus veel kennis over het bedrijf hebben en veel nadenken over de antwoorden die je geeft. Je moet snel kunnen schakelen en anticiperen op de vragen van de klant. Basiskennis is belangrijk en de rest leer je van je collega’s of gaandeweg.

Waarom moet je volgens jou kiezen voor een baan als klantenservice medewerker bij Stern?

Deze baan geeft mij rust. Het is voor mij geen stressvolle baan, maar het biedt me wel veel veelzijdigheid. Je zit niet stil en het is zeker geen saaie baan. Maar je moet van nature wel mensen willen helpen. Intern heerst er echt een teamgevoel. Ik heb veel leuke collega’s en ik ben bij de start van mijn nieuwe baan goed opgevangen en ingewerkt. Ik kan voor vragen altijd bij mijn collega’s terecht.

Wat is jouw belangrijkste leermoment geweest tijdens je loopbaan bij Stern?

De baan van klantenservice medewerker is echt een serieuze baan. Het is dus belangrijk dat je de klanten juist informeert en geen dingen vertelt die niet waar zijn. Eerlijkheid duurt altijd het langste, ook naar de klanten toe.

Heb jij verder nog ambities Marvin?

Het leven is geven en nemen. Pak de kansen waar je ze kunt pakken. Ik zou wel graag binnen Stern een leidinggevende functie willen bekleden. In mijn vorige functie deed ik dat ook. Ik hou ervan om mensen te sturen en te begeleiden. Samen als een team fungeren. Daarnaast wil ik gelukkig zijn en is mijn prioriteit om een leven te leiden zonder te veel stress.

Kun jij je ambities realiseren binnen de klantenservice afdeling van Stern?

Ja dat denk ik wel. Ik geloof er echt in dat als je hard werkt, je de dingen kunt bereiken die je graag wilt. Binnen Stern zijn er tal van doorgroeimogelijkheden voor iedereen. Dus laat zien wat je in huis hebt, dan ligt de wereld van Stern aan je voeten.

Heb jij nog tips voor iemand die overweegt om bij Stern aan de slag te gaan als klantenservice medewerker?

Je instelling moet goed zijn. Dit is namelijk je basis als je ergens naar toe wilt werken. Heb je die discipline niet dan kom je nergens. Daarnaast moet je graag mensen willen helpen. Dit is lastiger om via de telefoon te doen, daarom moet je creatief zijn en denken in oplossingen.

Als laatste, wil jij verder nog hieraan toevoegen?

Jazeker, ik wil nog vertellen dat ik het contact met Working RebelZ als zeer prettig heb ervaren. Het contact is persoonlijk en professioneel. Ik heb helemaal niet het idee dat ik via een uitzendbureau werkte. Dus ben je op zoek naar een nieuwe baan, dan is Working RebelZ zeker een aanrader.

Wil jij ook als klantenservicemedewerker bij Stern aan de slag? Neem dan eens een kijkje bij onze vacatures.

Hulp nodig bij het vinden
van jouw nieuwe uitdaging?!

Jobalert aanmaken