4 juni 2021

1. Zeg iets persoonlijks tegen de klant
Denk aan bijvoorbeeld de kledingstijl, het pand, de omgeving etc. Denk aan iets gemakkelijks zodat je daar niet lang over na hoeft te denken. Als je het ter plekke verzint, komt het oprecht over. Bijvoorbeeld: ‘u werkt in een mooi pand zeg’! Of ‘wat een mooie omgeving’!

2. Begin over het bedrijf waar jij voor werkt
Stel de vraag: ‘bent u bekend met het bedrijf of heeft u er wel eens wat over gehoord’? Is het antwoord ‘’ja’’ vraag dan wat ze gezien hebben of wat ze weten. Bij ‘’nee’’ kun je zeggen ‘ik zal even een korte inleiding geven van het bedrijf’. Zo bouw je het gesprek geleidelijk op.

3. Vertel iets over wat je in een krant/online hebt gelezen over het bedrijf van de klant en geef je positieve mening daarover
‘Ik las vorige week in/op … dat uw bedrijf graag duurzamer wilt gaan werken. Wat een mooie gedachte’.

4. Zeg iets over de mooie/grappige/leuke website van de klant en geef dan gelijk een complimentje
‘Ik nam een kijkje op uw website en het viel me op dat uw website zoveel professionaliteit uitstraalt. Ik vond de website zeer mooi.’

5. Praat over de actualiteiten en vraag naar de mening van de klant
De stroomstoring van vorige week duurde wel erg lang, had u daar ook hinder van?’

Photo by Christiann Koepke

Hulp nodig bij het vinden
van jouw nieuwe uitdaging?!

Jobalert aanmaken