2 juni 2021

1. Het eerste contactmoment
Het eerste doel, is dat jij de volle aandacht hebt van de klant. Dit doe je door jezelf voor te stellen en te vertellen waarom jij de klant benaderd hebt.

2. Koppelen
Probeer de potentiële klant aan een bepaalde dienst of afdeling te koppelen. Zo weet je wat de potentiële klant nodig heeft en welke aandacht er gegeven moet worden aan de klant.

3. Toelichting
Weet wat je gaat vertellen en hoe je dit gaat vertellen. Het is belangrijk dat je voor jezelf een standaardverhaal klaar hebt staan. Hier kun je natuurlijk af en toe vanaf wijken om het leuker te maken voor jezelf. Ook is het belangrijk dat je in je verhaal kunt inspelen op de wensen en behoeftes van de klant/consument.

4. Informatie
Zorg ervoor dat je voorafgaand het gesprek je hebt ingelezen op hun website of social media. Zodat je weet met wie je te maken hebt, wat zij doen en wat relevant is voor de klant.

5. Mailen
Verstuur achteraf nog wat informatie over het bedrijf, samen met je eigen contactgegevens. Zo creëer je gelijk mailcontact met de potentiële klant.

Photo by Cytonn Photography

Hulp nodig bij het vinden
van jouw nieuwe uitdaging?!

Jobalert aanmaken